Sidste referat.

Referat af bestyrelsesmøde 29. august 2024

Referat af bestyrelsesmøde 29. august 2024 kl. 18.00-19:30

Til stede: Thinne, Bertram, Berit, Anne, Nicolai

Fraværende: Jakob

Referent: Nicolai

 

  1. Overlevering ifm. formandsskifte:

Bestyrelsens formelle forpligtelser, herunder konstituering, er gennemført. Jævnfør foreningen vedtægter indtræder Anne (i kraft af at hun er næstformand) som ny formand indtil næstkommende generalforsamling. Berit er som suppleant indtrådt som bestyrelsesmedlem. Bestyrelsen arbejder fortsat på opgavefordeling blandt bestyrelsens medlemmer.

 

 

  1. Opfølgning på arbejdsdage og andet praktisk - lysstofrør, navneskilte:

Bestyrelsen takker for tre dage med god arbejdsindsats og en hyggelig mulighed for at andelshaverne kunne komme hinanden ved. Vi har udført en række forskellige opgaver, så som at fjerne cykellig, ting udenfor kælderrummene, vinduespudsning, rydde op i storskraldsrummet (gjort 3 gange), vasket badet ned (gjort 3 gange), feje gården/gaden, renset kloakkerne (gjort 3 gange med videre.

Vi minder fortsat om, at det på generalforsamling er bestemt, at andelshavere enten deltager i en af de tre arbejdsweekender eller ved havneudvalget. Har en andelshaver ikke mulighed for at deltage vil andelshavere blive sendt en opkrævning på 750,- over huslejen.

 

  1. Haveudvalg.

Det er vigtigt at alle medlemmer af haveudvalget deltager aktivt – påtager sig 2 ugers vanding m.v.

 

  1. Affaldscontainere.

Storskrald ophører 1. september 2024. To nye inddelinger af storskrald: ”Stort indbo” og ”indendørs træ i ejendommen”. Resten skal beboeren selv fragte til en genbrugsplads. Der kommer nærmere.

Der er kommet nyt skab til farligt affald fordi det skal være muligt for den enkelte beboer at sørge for at det farlige affald straks kommer bag lås og slå. Koden til låsen på det nye skab er 4444. Det gamle skab er nu væk, og det nye vil blive placeret på samme plads i storskraldrummet. Bestyrelsenhar bedt Københavns Kommune sende materiale til omdeling.

 

  1. Opslagstavler, Opdatering af opslag i opgangene ifm. med ny bestyrelseskonstituering:

Thinne sørger for ny opdateret seddel.

 

  1. Forberedelse til møde med Andelsbo – 11. september 2024:

Thea samt en kollega fra Andelsbo deltager. Her vil bestyrelsen drøfte følgende punkter og afsøge mulighederne for hvilke opgaver, der eventuelt vil kunne overgå til Andelsbos ansvar.

Ny vurderingsmand

Overdragelser og salg

Indlån og generel økonomi/budget

Indkaldelse til generalforsamling

 

  1. Altaner - status/løse ender:

Sat på pause, men forventes genoptaget, når fordeling af arbejdsopgaver i bestyrelse er endeligt implementeret.

 

  1. Solceller - status/løse ender

Sat på pause, men forventes genoptaget, når fordeling af arbejdsopgaver i bestyrelse er endeligt implementeret.

 

  1. Ny hjemmeside:
    Ny hjemmeside bliver opdateret ifm. generalforsamling
     
  2. Beskadiget køkken og fradrag ifm. salg af 17. 2 TV:

Enkelte andelshavere har spurgt ind til fradraget fra en beskadiget køkkendør i 17. 2. TV. Der kan ikke drages nogle generelle konklusioner ud fra den aktuelle konkrete vurdering af 17, 2.tv. 

Der ønskes en afklaring fra bestyrelsen, som dog først kan foreligge, når bestyrelsen har gennemført sin nuværende undersøgelse med Trehøje, som er firmaet der har stået for udskiftningen af dørene. Når der foreligger generelle konklusioner, meldes de ud via bestyrelsesreferaterne. 

 

  1. Dato for næste møder:

12. september (Møde med Andelsbo klokken 16:00, efterfulgt af et kort bestyrelsesmøde)

9. oktober (18:00)

13. november (18:00)

11. december (18:00)

Bestyrelsen

Foreningens daglige virksomhed ledes af bestyrelsen, hvis 5 medlemmer vælges af generalforsamlingen for to år ad gangen. Desuden vælges to bestyrelsessuppleanter for et år. Formand udpeges direkte af generalforsamlingen hvert andet år. Samti­dig med formanden vælges to bestyrelsesmed­lemmer. Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand og sekretær.

Formand, sekretær

Anne 

Som formand:

  • Salg og vurderinger
  • Byggesager (f.eks. bad)
  • Fremleje
  • Økonomi/Regnskab
  • Forsikring
  • El og vandregnskabet 
  • Husordensproblemer 
  • Fjernvarme
  • Generalforsamling – bestille lokaler

    Som sekretær:
  • Postkassen i 5, st. th.
  • Referater/Dagsorden
  • Hjemmesiden
  • Ugentlig tjek af bestyrelsens mail
  • Husordensproblemer
  • Betaling af regninger 
  • PROBO - godkendelse af regninger

Medlem

Nicolai

Ansvarsområde  (skal opdateres)

  • Fortov (Kontakt til kommunen)
  • Salg af nøgler 
  • Renovation 
  • Døre
  • Lys i opgange og på gaden
  • Gården
  • Husordensproblemer
  • Salg og vurderinger
  • Vinduer/glarmester
  • Bestyrelses kontor 
  • Arbejdsweekendsudvalget

Medlem

Bertram

Ansvarsområde 

  • Byggesager (f.eks. bad)
  • Radiatorer + løbende toiletter

Medlem

Thinne

Ansvarsområder

  • Haveudvalg
  • Husordensproblemer
  • Arbejdsweekend

Medlem

Berit

Ansvarsområde

  • Vaskeriet og badet
  • Haveudvalget

 

Suppleant

Jakob

Ansvarsområde

  • Vaskeriet og badet
  •