Referat af regnskabs- og bestyrelsesmøde, torsdag d. 6/2 2025 17-18.30 + 18.30-20
Deltagere: Thinne, Nicolai og Anne
Fraværende: Jakob, Berit og Bertram
Referent: Nicolai, Anne
Regnskabsmøde med Andelsbo forud for generalforsamling
- Gennemgang af regnskabsudkast v/Thea, Andelsbo
- Thea forklarer koncept vedr. ejendomsvurderinger til GF. Den offentlige vurdering er kun foreløbig, det vides ikke hvornår de endelige kommer.
- Der er indbetalt mindre i aconto varme pga. fjernaflæsning. Konsekvens: at foreningen har haft større udgift til varme, som skal fordeles på andelshaverne. Forvent derfor en mindre betaling (frem for tidligere års tilbagebetaling til andelshaverne).
- Bestyrelsen overvejer at forlænge binding for lån til 6 mdr, da vi ikke ser en situation for os, hvor vi har brug for pengene med kortere varsel end dette
- Andelsværdiberegning bygger på gammel valuarvurdering, da der ikke er foretaget ny (kun vurderingsnotat). Vi lander på en stigning på 800kr pr kvm.
- Budget til vedligehold fastholdes, selvom vi ikke har større arbejder planlagt – der kunne dog blive tale om evt. nye porte/låse til gården.
- Renhold og vicevært – tilkøb mere ift. graffitifjernelse, port-tjek, udskiftning af badeforhæng m.v. – dette vil kræve ca 30K ekstra pr år
2. Gennemgang af udkast til indkaldelse til GF, herunder drøftelse af forslag
- Valuar indkaldes ikke til GF, da der ikke er indhentet ny vurdering.
- Der oprettes ikke haveudvalg i år. Visse opgaver fra haveudvalg overføres til arbejdsdage
- Nyt forslag om at Andelsbo overtager salg – til fordel for AH, enklere proces og lige behandling af alle. Konsekvens: højere gebyr for køber, men ikke for sælger.
- Forandringer i lejlighederne – AH er selv ansvarlig, hvis der sker skader – også selvom man ikke selv er skyld i det. Der er ændret i praksis i højesteret, som betyder at det skal fremgå af vedtægterne at AH er ansvarlig. Derfor denne ændring (som ABF lægger op til). Bestyrelsen kan kræve at man får rådgiver på. Langt de fleste AB indfører dette nu.
- Forslag vedr. bytte drøftes.
3. Gennemgang af ny salgsvejledning.
Bestyrelsesmøde
- Datoer for arbejdsdage 2025
Der indkaldes til arbejdsdage i udvalgte weekender, som i år er: Søndag den 4. maj, søndag den 1. juni og lørdag den 30. august. Alle dage kl. 10-16.
2. Drøftelse af forslag til GF, som mangler opsamling efter mødet med Andelsbo
a. Der skal ikke oprettes haveudvalg, men til gengæld altanudvalg (forslag 2)
b. Bevarelse/ændring af bestyrelseshonorar? (forslag 4)
c. Salgsproces – overdragelse til Andelsbo (forslag 6)
d. Hindring af trepartsbytte (forslag 8)
Datoer til arbejdsdag. Nicolai kordinerer med Bertram. En arbejdsdag i maj, en i juni og så i august.
3. Bestyrelsens beretning
Indhold drøftes.
4. Praktisk håndtering af indkaldelse til GF
Drøftet.
5. Fejl på vaskemaskiner
Nortec-tekniker har undersøgt alle maskinerne, som nu burde virke upåklageligt igen. Tekniker fandt en bh-bøjle i afløbsventilen på vaskemaskine 2, som formodentlig har bevirket fejlene. Brugere af vaskeriet opfordres derfor til at huske at benytte vaskepose til bh’er og andet tøj, der kan risikere at komme på afveje i maskineriet. Brugere opfordres endvidere til at forsøge genstart af maskinerne ved fejl, før bestyrelsen kontaktes.
6. Ekstra opgaver til Racoon
Anne bestiller badeforhæng og toiletbørster til fællesbadet, som Racoon kan skifte løbende.
Nicolai har indhentet tilbud på at fjerne graffiti fra facaden løbende, ligesom der ønskes ekstra timer hos Racoon til at tjekke porte/låse og evt. tilkalde låsesmed, skrifte badeforhæng mv.
7. Andet praktisk
a. Service tilkaldt til vandvarmer (Grundfos 6/2 på anbefaling fra Dehlsen) som følge af henvendelser om larm fra trykforøger.
b. Andelsbo har skiftet adresse. Den nye adresse er Andelsbo, Gammel Kongevej 1, 4. tv, 1610 København V. Dette er ændret på hjemmesiden og skal ændres i bestyrelsesmailens autosignatur og opslag i opgangene.
c. Opslag i opgange med oplysninger om bestyrelsesmedlemmer og administrator (herunder administrators adresse) laves efter GF.
d. Oprydning under trappen i opgang 9 gennemført 25/1. Beslaglagte genstande kan hentes efter aftale med bestyrelsen forud for GF. Herefter sættes genstandene i affalds-/bytterum.
e. Opfølgning fugtskadet dør. Bertram. (afventer, Bertram ikke til stede ved mødet).
g. Arbejde med ny hjemmeside - skal færdiggøres af ny bestyrelse.
8. Eventuelt
9. Dato for næste møde(r)
a. Generalforsamling tirsdag 4. marts 19:00 – (Sankt Johannes Gården, Blegdamsvej 1 B, 2200 København N, Lille sal
Indkaldelse fremsendes til andelshaverne senest 14 dage før.
b. Konstituerende bestyrelsesmøde aftales af ny bestyrelse ved afslutning af GF.